Bieganie w domu

Bieganie w domu

Bieżnia elektryczna pozwala trenować nawet, gdy za oknem pada deszcz, wieje wiatr lub jest śnieżyca. Dzięki niej regularność naszych treningów jest niezagrożona. Jeśli tylko wiemy jak na niej ćwiczyć, bieżnia jest w stanie efektywnie zastąpić nam trening w terenie.

Jak biegać na bieżni?

Sposób biegania po bieżni jest prawie taki sam jak biegania w terenie. Z tą różnica, że nasze stawy są mniej obciążone podczas treningu na bieżni. Taśma, po której biegniemy w dużym stopniu amortyzuje przeciążenia, które powstają podczas treningu. Bieganie na bieżni zmusza nas do mniejszego wysiłku, więc musimy tak ustawić parametry sprzętu do ćwiczeń przed treningiem, by uzyskać warunki podobne do naturalnych.

Bieg po bieżni powinien być maksymalnie zbliżony do tego w terenie. Czasem sprzęt sportowy, na którym ćwiczymy zmusza nas jednak do przybrania innej pozycji. Pamiętaj wtedy, by:

  • Nigdy nie uderzać z całą siłą o podłoże podczas biegu. Nie podnoś wysoko nóg tak, by stopy były blisko taśmy. Kroki powinny być łagodne i płynne.
  • Zachować wyprostowaną sylwetkę podczas ćwiczeń. To bardzo ważne, by głowa była uniesiona a plecy wyprostowane.
  • Pamiętać o odpoczynku. Jeśli zauważysz u siebie oznaki męczenia, twój krok jest nierówny, a tętno wysokie należy odpocząć. Przejdź na chwilę do marszu. Następnie wróć do biegu.
  • Trening nie był monotonny. Różnicuj obciążenia, by bieg wyglądał podobnie jak w terenie. Biegnij raz szybciej, raz wolniej, zmieniaj tempo, co kilkanaście minut.
reklama

KOBIETA

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl