Zdrowa dieta przyszłej mamy  wartościowe przysmaki

Zdrowa dieta przyszłej mamy wartościowe przysmaki

O dietach dla kobiet oczekujących dziecka, można znaleźć wiele informacji w kolorowej prasie, na forach internetowych oraz w różnych specjalistycznych serwisach. Zdecydowanie najlepiej jednak po poradę udać się do specjalisty, czyli na przykład spytać lekarza, który prowadzi ciążę. On powie nam czego akurat my powinnyśmy unikać, a czego naszemu organizmowi, i rosnącemu maluszkowi, brakuje. Jednak oprócz indywidualnych wytycznych możemy kierować się ogólnymi wskazówkami zdrowej i racjonalnej diety. A zachcianki w czasie ciąży? To normalne i nie musimy ich ignorować. Chociaż nie wszystkim kobietom w ciąży się one zdarzają.

Bardzo smaczne, bardzo zdrowe

Smaczne i zdrowe są oczywiście owoce. To świetna przekąska, polecana nie tylko dla kobiet w ciąży,ale dla wszystkich, którzy lubią się zdrowo odżywiać. Owoce mogą być spożywane między głównymi posiłkami lub je uzupełniać. Z owoców można przygotować także prawdziwą bombę witaminową w postaci pysznego, gęstego smoothie. Kawałki świeżych owoców zatopione w jogurcie naturalnym to pyszna i zdrowa przekąska, która może być zjedzona na przykład w ramach drugiego śniadania lub jako deser po obiedzie.

Mleko i mleczne przetwory

Przyszła mama powinna spożywać dużo produktów zawierających białko. Bardzo ważnym punktem jej diety w tym okresie będą więc mleko i jogurty, a także inne mleczne przetwory. By urozmaicić codzienny jadłospis, na bazie mleka można tworzyć różne pyszne koktajle, na przykład z dodatkiem świeżych owoców. Mleko i przetwory z niego wykonane zawierają nie tylko białko, ale także wapń, który wspomaga budowanie układu kostnego maluszka.

Owoce i przetwory mleczne mogą być traktowane w ciąży jako zdrowa przekąska między posiłkami. Powinny one uzupełniać pełnowartościową dietę, która dostarczy naszemu organizmowi oraz rosnącemu maluszkowi, niezbędnych wartości odżywczych. Zdrowa dieta w czasie ciąży, to zdrowy maluch. A także lepsze samopoczucie przyszłej mamy w tym szczególnym dla niej okresie. Zwracajmy uwagę na to co jemy. I nabierajmy zdrowych nawyków żywieniowych.

reklama

KOBIETA

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl