Jak zostać zaprawionym biegaczem?

Jak zostać zaprawionym biegaczem?

Każdy mniej lub bardziej zaprawiony biegacz na pewno zetknął się z  problemem jakim jest gwałtowny ból występujący pod żebrami, zwykle po prawej stronie ciała . Kolka jest najczęściej objawem zbyt intensywnego wysiłku podczas biegania. Przyczyny jej występowania nie są jeszcze do końca jasne, ale z pewnością możemy zaliczyć do nich skurcze przepony oraz mięśni otaczających narządy wewnętrzne, narządy te podczas biegania narażone są na wstrząsy co w efekcie powoduje gwałtowne skurcze które objawiają się bólem!

Kolejną przyczyną, którą może powodować kolke jest niekontrolowanie oddechu podczas wysiłku, a co za tym idzie połyanie powietrza, które zamiast do płuc trafia do przewodu pokarmowego człowieka. Istnieje kilka prostych rad, które pozwolą zminimalizować ryzyko powstania kolki:

  • kontroluj oddech podczas treningu, dobierz odpowiednie tempo biegu dla siebie 
  • wraz z rozpoczęciem przygody z bieganiem rozpocznij treningi mięśni brzucha
  • unikaj biegania nawet do 2 godzin po ostatnim posiłku
  • przed każdym treningiem dokładnie rozgrzej każdą partie mięśni, w tym brzucha (10 brzuszków powinno rozwiązać problem)

Co zrobić gdy kolka nas dopadła?

Na pewno nie należy „na siłę” kontynuować treningu z nadzieją, że samo przejdzie.
Warto zmniejszyć tempo biegu, nawet do prędkości chodu, dać organizmowi 2-3 minuty odetchnąć, gdy powyższy sposób nie pomaga możemy spróbować krótkich ćwiczeń, z którymi każdy z nas na pewno się spotkał: pajacyki, podskoki, przysiady te oto ćwiczenia pozwolą rozluźnić mięśnie brzucha, redukując nieprzyjemny ból.

Cga800

Zamów dzisiaj i otrzymaj darmową wysyłkę i gwarancję satysfakcji.

50% Tylko dziś!
reklama

KOBIETA

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl