Przechodząc na dietę

Przechodząc na dietę

Właściwa dieta to oprócz treningu główny element pozwalający cieszyć się piękną sylwetką. Dieta, której nie towarzyszy jakakolwiek aktywność fizyczna nie nada ciału jędrności i zdrowego wyglądu. Wówczas ciało będzie zwiotczałe, a mięśnie mogą stracić gęstość. Właściwe odżywianie jest również ważnym elementem, który powoduje poprawę wyników treningu. Jak wygląda optymalna dieta?

Aby Twój organizm funkcjonował właściwie, musisz regularnie dostarczać mu odpowiednią ilość witamin i składników mineralnych. Niektóre osoby będące na diecie ograniczają w dużym stopniu spożywanie posiłków i napojów. Postępując w ten sposób sprawiasz że miewasz napady wilczego głodu i nie jesteś w dobrym nastroju. Po zakończeniu diety i osiągnięciu wymarzonej sylwetki, odchudzający wraca do wcześniejszych nawyków żywieniowych i ilości jedzenia jaką spożywał nie będąc na diecie, wracając tym samym do poprzedniej wagi.

Wahania masy ciała polegające na następującym kolejno po sobie chudnięciu i tyciu to nic innego jak efekt jo-jo, który towarzyszy najczęściej wszelkim rygorystycznym dietom i intensywnemu, nie przemyślanemu odchudzaniu. Jeżeli zamierzasz pozbyć się tkanki tłuszczowej nie wracając do poprzedniej wagi musisz uzbroić się w cierpliwość i zmienić wiele rzeczy w swoim trybie życia.

Zanim przejdziesz na dietę:

• Upewnij się czy dieta jest Ci potrzebna. Wiele osób nie powinno myśleć o przejściu na dietę. Czasem przez brak ruchu sylwetka jest po prostu zaniedbana i wystarczy ją wyrzeźbić przez odpowiedni trening.

• Jedz urozmaicone pokarmy.

• Ogranicz wypady do miasta żeby coś przekąsić, wybierając zwłaszcza bary szybkiej obsługi i Fast foody. Spożywając produkty z takich miejsc szybko nadrobisz stracone przez Ciebie kilogramy (jedzenie to zawiera bardzo dużo tłuszczów nasyconych, cukru, polepszaczy smaku i konserwantów). Postaraj się ograniczyć do minimum alkohol, który bardzo wzmaga apetyt i zawiera mnóstwo pustych kalorii.

• Nie stosuj głodówki ! Ten sposób na dłuższą metę jest zgubny dla naszego ciała. Po okresie postu organizm zabezpieczając się na wypadek następnej głodówki szybciej niż w normalnych okolicznościach zamieni jedzenie w tłuszcz.

• Jedz dużo warzyw i owoców gdyż zawierają one dużo witamin i niezbędnego błonnika pokarmowego, który ułatwia wypróżnianie, dzięki czemu zapobiega zaparciom, bólom i hemoroidom, pomaga eliminować z organizmu toksyny, metale ciężkie, kwasy tłuszczowe i substancje rakotwórcze, stymuluje rozwój korzystnej mikroflory jelitowej, która wypiera bakterie gnilne z dolnych odcinków przewodu pokarmowego oraz spełnia szereg innych równie ważnych czynności w ustroju.

• Nie wybieraj restrykcyjnego menu. Wybierz dietę, która najbardziej będzie odpowiadała twoim upodobaniom. W innym przypadku będziesz chodził nie tylko głodny ale i rozdrażniony.

• Dużo pij. Podczas diet organizm znacznie się odwadnia. Zazwyczaj pierwsze stracone kilogramy to właśnie utracona woda.

• Wystrzegaj się produktów typu light, większość z nich ma tylko nieznacznie obniżoną wartość energetyczną lub cukrów. Zawierają niestety także spore ilości słodzików, typu aspartam lub acesulfam, które niekorzystnie wpływają na błonę śluzową żołądka.

• Staraj się jeść częściej, mniejsze porcje. Tym sposobem sprawisz, że nie będziesz odczuwać głodu i jednocześnie podwyższysz tempo podstawowej przemiany materii (PPM)

• Włącz do swojego dnia aktywność fizyczną. Regularne ćwiczenia pomogą zarysować ładną sylwetkę (wymodelują ciało, wzmocnią mięśnie, podniosą kondycję i koordynację ruchową), oraz zwiększą metabolizm.

reklama

KOBIETA

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl